Persbericht

Ageas bereikt schikking met Mr. Modrikamen en de cliënten die hij vertegenwoordigt

Ageas en Mr. Modrikamen kondigen vandaag aan dat ze een minnelijke schikking hebben bereikt over de juridische procedures die Mr. Modrikamen en de cliënten die hij vertegenwoordigt, startten tegen Ageas, voormalige bestuurders van Fortis en enkele andere partijen met betrekking tot de Fortis-gerelateerde gebeurtenissen uit 2007/2008.

Ageas zal de cliënten van Mr. Modrikamen die voor een opt-out uit de Fortisschikking hebben gekozen een vergoeding betalen in overeenstemming met de WCAM-overeenkomst, en Mr. Modrikamen een bedrag dat de kosten en schade verbonden aan de juridische procedures dekt. Van hun kant zetten Mr. Modrikamen en zijn cliënten al hun juridische procedures tegen Ageas en de betrokken voormalige bestuurders van Fortis stop.

Bart De Smet, CEO Ageas zegt: "We zijn verheugd dat we deze minnelijke schikking bereikten met Mr. Modrikamen, die door zijn juridische acties na de bankencrisis in 2007-2008 een cruciale rol speelde voor de doorstart van Ageas als verzekeraar. Doorheen de jaren heeft Ageas steeds gezocht naar een billijke oplossing voor de voormalige Fortisaandeelhouders altijd met de belangen van de huidige stakeholders in het achterhoofd. Met deze overeenkomst is een nieuwe belangrijke stap gezet om een einde te maken aan de erfenissen uit het verleden.”

Mr. Modrikamen geeft van zijn kant aan: “Mijn cliënten en ikzelf zijn tevreden dat we een bevredigend akkoord hebben kunnen vinden met Ageas en de voormalige bestuurders van Fortis om zo het verleden met deze laatsten te kunnen afsluiten. Deze overeenkomst verduidelijkt de situatie tussen Ageas en mijn cliënten.”

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met bijna 200 jaar vakkennis en ervaring. Het biedt zowel particulieren als bedrijven Levens- en Niet-Levensverzekeringsproducten aan die beantwoorden aan hun specifieke behoeften, niet alleen vandaag maar ook in de toekomst. Ageas, één van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa, is vooral werkzaam in Europa en Azië, die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt vormen. Via een combinatie van 100%-dochterondernemingen en langetermijnpartnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas met succes actief in België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filippijnen. Ageas behoort tot de marktleiders in de meeste landen waar het aanwezig is. Ageas telt meer dan 45.000 werknemers en in 2019 bedroeg het premie-inkomen meer dan EUR 36 miljard (alle cijfers tegen 100%).