Ageas plaatst met succes EUR 500 miljoen aan Tier 2 Notes

Ageas SA/NV plaatste vandaag met succes schuldeffecten in de vorm van Subordinated Fixed to Floating Rate Notes (de “Notes”) voor een bedrag van EUR 500 miljoen, met vervaldag in november 2051 en eerste call date in 2031.

De Notes zullen uitgegeven worden in coupures van EUR 100.000 met een vaste couponrente van 1,875 % die jaarlijks betaalbaar is tot de eerste call date (24 november 2031). Vanaf de eerste call date zal de coupon driemaandelijks betaalbaar zijn tegen een 3-maand Euribor variabele rente vermeerderd met een initiële kredietspread en een step-up van 100 basispunten.

De Notes zullen in aanmerking komen als Tier 2-kapitaal voor zowel Ageas Groep als ageas SA/NV volgens de Europese kapitaalvereisten voor verzekeraars onder Solvency II en krijgen een rating van A- bij Standard & Poor’s en BBB+ bij Fitch. Er werd een aanvraag ingediend om de Notes op te nemen op de officiële lijst en toegelaten te worden tot de verhandeling op de gereglementeerde markt van de Luxemburgse beurs. Er wordt verwacht dat ze uitgegeven zullen worden op 24 november 2020.

De netto-opbrengsten van de uitgifte van de Notes zullen gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, om de kapitaalstructuur te optimaliseren en de solvabiliteit van Ageas Groep en haar operationele dochterondernemingen te versterken.

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met bijna 200 jaar vakkennis en ervaring. Het biedt zowel particulieren als bedrijven Levens- en Niet-Levensverzekeringsproducten aan die beantwoorden aan hun specifieke behoeften, niet alleen vandaag maar ook in de toekomst. Ageas, één van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa, is vooral werkzaam in Europa en Azië, die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt vormen. Via een combinatie van 100%-dochterondernemingen en langetermijnpartnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas met succes actief in België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filippijnen. Ageas behoort tot de marktleiders in de meeste landen waar het aanwezig is. Ageas telt meer dan 45.000 werknemers en in 2019 bedroeg het premie-inkomen nagenoeg EUR 36 miljard (alle cijfers tegen 100%).

Disclaimer

DEZE MEDEDELING IS NIET BESTEMD VOOR VERSPREIDING, RECHTSTREEKS OF ONRECHTSTREEKS, IN OF NAAR DE VERENIGDE STATEN OF ENIGE ANDERE JURISDICTIE WAAR ZULKE VERSPREIDING VERBODEN IS ONDER TOEPASSELIJK RECHT.

De uitgifte, uitoefening of verkoop van effecten in het aanbod is onderworpen aan bijzondere wettelijke of reglementaire beperkingen in bepaalde rechtsgebieden. De hierin opgenomen informatie vormt geen aanbod tot verkoop of een uitnodiging voor aanbieding tot aankoop of maakt er geen deel van uit, noch zal er enige verkoop zijn van de effecten waarnaar hierin wordt verwezen, in enige jurisdictie waarin een dergelijk aanbod, uitnodiging of verkoop onwettig zou zijn. ageas SA/NV neemt geen verantwoordelijkheid in het geval van een schending door enige persoon van dergelijke beperkingen.

Dit persbericht vormt geen aanbod tot verkoop, noch een uitnodiging voor aanbiedingen tot aankoop van of inschrijving op, effecten in de Verenigde Staten of enige andere jurisdictie. De effecten waarnaar hierin wordt verwezen, zijn niet en zullen niet worden geregistreerd onder de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en mogen niet aangeboden, uitgeoefend of verkocht worden in de Verenigde Staten of aan, of voor rekening of ten voordele van, enige staatsburgers van de Verenigde Staten zonder registratie of een toepasselijke vrijstelling van registratievereisten. Er is geen intentie om enig deel van het aanbod in de Verenigde Staten te registreren of om effecten openbaar aan te bieden in de Verenigde Staten.

Deze mededeling mag enkel gecommuniceerd worden aan personen in het Verenigd Koninkrijk in omstandigheden waarin de bepalingen van sectie 21(1) van de Financial Services and Markets Act 2000 niet op ageas SA/NV van toepassing zijn en is enkel gericht aan personen in het Verenigd Koninkrijk die (i) professionele ervaring hebben in zaken die verband houden met beleggingen, zijnde personen die vallen binnen de definitie van “investment professionals” van artikel 19(5) van de FSMA (Financial Promotion) Order 2005, zoals gewijzigd (de “Financial Promotion Order”) of (ii) personen zijn die vallen binnen het toepassingsgebied van artikel 49(2)(a) tot (d) van de Financial Promotion Order of andere personen aan wie dit rechtmatig gecommuniceerd mag worden (waarbij al deze personen samen aangeduid worden als “relevante personen”). Deze mededeling is enkel gericht aan relevante personen en personen die geen relevante personen zijn, mogen niet handelen op basis van of zich beroepen op deze mededeling.

Uitsluitend ten behoeve van de procedures voor de goedkeuring van producten van elke ontwikkelaar, hebben de ontwikkelaars vastgesteld dat: (i) de doelmarkt voor de effecten waarnaar hierin wordt verwezen uitsluitend in aanmerking komende tegenpartijen en professionele cliënten is (elk zoals gedefinieerd in de Richtlijn 2014/65/EU betreffende markten voor financiële instrumenten, zoals gewijzigd) (“MiFID II”) en (ii) alle kanalen voor de distributie van de effecten waarnaar hierin wordt verwezen aan in aanmerking komende tegenpartijen en professionele cliënten geschikt zijn. Er is geen Essentiële-Informatiedocument opgesteld vereist door de Verordening (EU) Nr. 1286/2014, zoals gewijzigd (de “PRIIPs Verordening”) gezien de effecten waarnaar hierin wordt verwezen niet beschikbaar zijn voor niet-professionele cliënten in de Europese Economische Ruimte of in het Verenigd Koninkrijk. Geen verkoop van de effecten waarnaar hierin wordt verwezen mag plaatsvinden aan niet-professionele cliënten. Voor deze doeleinden wordt onder “niet-professionele cliënt” verstaan, een persoon die één (of beide) van de volgende personen is: (i) een niet-professionele cliënt zoals gedefinieerd in punt (11) van Artikel 4(1) van MiFID II of (ii) een klant in de zin van Richtlijn (EU) 2016/97, zoals gewijzigd, waar die klant niet kwalificeert als professionele cliënt zoals gedefinieerd in punt (10) van Artikel 4(1) van MiFID II.

De effecten zijn niet bedoeld om aangeboden, verkocht of anderszins ter beschikking te worden gesteld, en mogen niet worden aangeboden, verkocht of anderszins ter beschikking worden gesteld, aan enige consument in de zin van het Wetboek van economisch recht, zoals gewijzigd.

De effecten waarnaar hierin wordt verwezen, mogen enkel worden aangehouden door, en enkel worden overgedragen aan, in aanmerking komende beleggers waarnaar wordt verwezen in artikel 4 van het Koninklijk Besluit van 26 mei 1994, die hun effecten aanhouden op een vrijgestelde effectenrekening geopend bij een financiële instelling die een rechtstreekse of onrechtstreekse deelnemer is van het effectenvereffeningsstelsel beheerd door de Nationale Bank van België.

Dit persbericht betreft reclame en geen prospectus in de zin van Verordening (EU) 2017/1129. Het prospectus met betrekking tot de effecten waarnaar hierin wordt verwezen zal (eens gepubliceerd) beschikbaar zijn op https://www.ageas.com/investors/offering-documents-library.