Persbericht

Ageas rondt de verkoop af van zijn belang van 33% in Cardif Lux Vie aan BNP Paribas Cardif

Op 31 oktober 2018 bereikte Ageas een overeenkomst met BNP Paribas Cardif om zijn belang van 33% in het aandelenkapitaal van Cardif Lux Vie S.A. (CLV) te verkopen. Ageas bevestigt vandaag dat alle nodige goedkeuringen van de regelgever werden verkregen en dat bijgevolg de transactie werd afgerond voor een totale cashvergoeding van EUR 152 miljoen en de terugbetaling van EUR 30 miljoen achtergestelde leningen.

De verkoop zal naar verwachting een meerwaarde opleveren van EUR 35 miljoen voor de Groep waarvan EUR 15 miljoen op Verzekeringsniveau in het segment Continentaal Europa. De transactie zal naar verwachting ook een positieve invloed hebben op de Solvency IIageas ratio voor de Groep van ongeveer 8%, op basis van de positie per eind september 2018.

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met 190 jaar vakkennis en ervaring. Zij biedt Retail en Zakelijke klanten Leven en niet-Leven producten aan ontworpen werden voor hun specifieke behoeften, zowel vandaag als morgen. Als een van de grotere Europese verzekeraars richt Ageas zich op Europa en Azië, de twee werelddelen die samen het belangrijkste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt uitmaken. Ageas is succesvol actief in verzekeringsactiviteiten in België, het VK, Luxemburg, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filipijnen via een combinatie van 100% dochterondernemingen en langetermijnpartnerschappen met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs. In de landen waar Ageas actief is, behoort deze tot de marktleiders. De onderneming heeft een personeelsbestand van meer dan 50.000 mensen en rapporteerde in 2017 een jaarlijks premie-inkomen van bijna EUR 34 miljard (alle cijfers tegen 100%).