Business

Ageas viert 10e verjaardag als merk

Tien jaar geleden, in de nasleep van de financiële crisis, lanceerden we “Ageas” als nieuw verzekeringsmerk op de markt. Een merk met een frisse, dynamische uitstraling. Een merk dat heel anders aandeed. De gekleurde cirkels in het logo staan voor verschillende regio’s, verschillende culturen, verschillende talen. Een ononderbroken netwerk dat kracht put uit verbondenheid en waar paden elkaar kruisen om ideeën uit te wisselen en kennis te vergaren.

In de naam Ageas is 'AG' is een verwijzing naar onze Belgische roots die dateren van 1824, 'EA' verwijst naar onze twee belangrijkste markten – Europa en Azië – en 'AS' staat voor ‘Assurance’.

Wie had zich op dat moment kunnen voorstellen dat Ageas tien jaar later:

• actief is in 14 markten over heel Europa en Azië;

• 45.000 werknemers in dienst heeft;

• 37 miljoen klanten bedient;

• kan rekenen op tal van sterke partners, zowel binnen als buiten het verzekeringswezen, die dezelfde waarden en toekomstambities delen;

• een bijdrage levert aan belangrijke uitdagingen waar onze maatschappij mee geconfronteerd wordt;

• zulke sterke resultaten behaalt, met in 2019 een recordniveau van EUR 979 miljoen.

Klik hier en ontdek enkele hoogtepunten van de voorbije 10 jaar

De slogan ten tijde van de lancering van het Ageas-merk was 'We love the future'. Daarmee werd benadrukt dat Ageas vastbesloten was om zich te richten op een welvarende toekomst. Die slogan geldt vandaag nog altijd, ook tijdens de COVID-19 crisis. We houden nog steeds evenveel van de toekomst en we willen bovendien een supporter van uw leven zijn in goede en uitdagende tijden.