Nieuws

Andy Watson vervoegt raad van bestuur van ABI als nieuwe Voorzitter General Insurance Council van ABI

De CEO van Ageas UK, Andy Watson, werd aangesteld als nieuwe voorzitter van de General Insurance Council (GIC) van de ABI. De GIC bepaalt de strategische richting van de ABI over aangelegenheden die van belang zijn voor de algemene verzekeringsmarkt. Andy zal tevens de Raad van Bestuur van ABI vervoegen.

Als voormalige Voorzitter van het Motor Committee van ABI volgt Andy Amanda Blanc op, die Voorzitter is geworden van de ABI.

Andy Watson gaf aan:

“Ik ga met veel plezier in op het aanbod om Amanda op te volgen als Voorzitter van de General Insurance Council en zal verder bouwen op haar positieve bijdrage.

“Verzekeringsactiviteiten zullen steeds een hoeksteen vormen van elke efficiënte en ontwikkelde economie. Dat neemt niet weg dat onze sector met talrijke uitdagingen wordt geconfronteerd, gaande van technologie, regelgeving tot snel veranderend consumentengedrag en -verwachtingen, om er maar enkele te noemen. Het is aan ons om te beslissen hoe we deze uitdagingen het beste aanpakken. Op die manier kan iedereen, en vooral de klant, genieten van de dienst die wij aanbieden.”

Huw Evans, Director General, Association of British Insurers, zei:

“Ik ben verheugd dat Andy Watson Voorzitter is geworden van de GIC en de Raad van Bestuur van ABI zal vervoegen. Dit zijn belangrijke tijden voor de algemene verzekeringen. De brexitonderhandelingen zijn immers op een cruciaal punt gekomen. Er wordt in het Parlement ook gestemd over belangrijke wetgeving om schadevergoedingen rond ongevallen te hervormen. Bovendien moeten we uitdagingen als gevolg van terrorisme en de impact van Grenfell het hoofd bieden. Op dit moment is het belangrijker dan ooit om te werken aan het vertrouwen en de reputatie van de verzekeringssector.

“Dankzij de ervaring en expertise van Andy is hij de ideale man om de sector door de uitdagende tijden te loodsen waar de algemene verzekeraars in het VK de komende maanden en jaren voor staan. Hij zal werken met collega's op de markt om een sterke en uniforme sectorpositie voor te stellen aan de regering en de toezichthouders, in het belang van onze markten en klanten.”

Biografie van Andy Watson

Andy heeft meer dan 25 jaar gewerkt in de financiële dienstverlening, in een aantal leidinggevende operationele en algemene managementfuncties. Hij werkte voordien onder andere bij HSBC en Co-operative Insurance. Hij begon in 2010 bij Ageas UK en staat sinds januari 2013 aan het hoofd van het bedrijf als Chief Executive Officer.