Persbericht

Besluiten van de Algemene Vergaderingen van Aandeelhouders van ageas SA/NV op 16 mei 2018

Op de Gewone en Buitengewone Algemene Vergaderingen van Aandeelhouders van ageas SA/NV hebben de aandeelhouders alle voorstellen goedgekeurd die door de Raad van Bestuur zijn voorgelegd.

Het percentage van het vertegenwoordigde kapitaal bedroeg 38,27%.

De Algemene Vergaderingen van Aandeelhouders hebben alle agendapunten goedgekeurd:

• de statutaire jaarrekening voor het boekjaar 2017;
  • de betaling van een brutocashdividend van EUR 2,10 per Ageas aandeel[1];
  • het verlenen van decharge aan de leden van de Raad van Bestuur en aan de commissaris van de vennootschap, KPMG Bedrijfsrevisoren BV o.v.v. CVBA (KPMG), voor het boekjaar 2017;
  • het remuneratieverslag;
  • de remuneratie van de Voorzitter en van de niet-uitvoerende leden van de Raad van Bestuur;
  • de benoeming van mevrouw Sonali Chandmal als onafhankelijk niet-uitvoerend lid van de Raad van Bestuur, voor een periode van vier jaar, tot na afloop van de Gewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2022;
  • de benoeming van PWC Bedrijfsrevisoren/PwC Reviseurs d'entreprises als commissaris voor een periode van drie jaar, startend vanaf het tweede kwartaal van 2018;
  • de wijziging aan artikel 4 van de Statuten door het invoegen van een nieuwe paragraaf, verwijzend naar de organisatie en uitoefening van herverzekeringsactiviteiten;
  • de vernietiging van 6.377.750 in 2017 ingekochte aandelen;
  • de machtiging van de Raad van Bestuur om het maatschappelijk kapitaal van de vennootschap, in één of meerdere verrichtingen, te verhogen met een bedrag van hoogstens 148.000.000 Euro;
  • de machtiging van de Raad van Bestuur om ageas SA/NV aandelen te verkrijgen, waarbij het maximale aantal aandelen die kunnen worden verkregen, niet meer dan 10% van het geplaatste kapitaal vertegenwoordigen.

[1] Dividend: Voor het boekjaar 2017 keurde de vergadering een brutocashdividend goed van EUR 2,10 per Ageas aandeel. De kalender is de volgende: 28 mei 2018: notering ex-dividend, betaalbaar vanaf 30 mei 2018 (coupon nr.6). Meer informatie over de fiscale behandeling van het dividend is beschikbaar op http://www.ageas.com/nl/investeerders/dividend.