Ageas kondigt volgende stap in Fortisschikking aan: openbare hoorzitting

Op 16 maart 2018 zal het Gerechtshof Amsterdam als onderdeel van de procedure tot verbindendverklaring van het aangepaste Fortisschikkingsakkoord van 12 december 2017, een openbare hoorzitting organiseren.

Op 12 december 2017 dienden Ageas en de claimantenorganisaties Deminor, Stichting FortisEffect, Stichting Investor Claims Against Fortis (SICAF) en de Nederlandse beleggersvereniging VEB een aangepaste schikkingsovereenkomst met betrekking tot alle burgerlijke rechtszaken gerelateerd aan de gebeurtenissen in 2007 en 2008 in de voormalige Fortisgroep in bij het Gerechtshof Amsterdam, met het verzoek om de schikking verbindend te verklaren overeenkomstig de Nederlandse Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade ("WCAM").

Het Gerechtshof Amsterdam heeft nu de datum van 16 maart 2018 vastgesteld voor een openbare hoorzitting als onderdeel van de WCAM procedure voor de verbindendverklaring van het aangepaste Fortisschikkingsakkoord van 12 december 2017.

Een oproeping voor de mondelinge behandeling van 16 maart 2018 zal worden gepubliceerd op de website www.FORsettlement.com.

Na deze openbare hoorzitting zal het Gerechtshof Amsterdam oordelen of de schikking verbindend kan worden verklaard.

U vindt meer informatie over de schikking op de website FORsettlement.com. Documenten met betrekking tot de zaak zullen ook beschikbaar zijn op de website: www.rechtspraak.nl/uitspraken-en-nieuws/bekende-rechtszaken.

U kunt vragen indienen via de speciaal hiervoor ingerichte mailbox: [email protected] of via gratis telefoonnummers:

• België: 0800 26 83 2
  • Nederland: +31 30 25 25 359
  • Internationaal: +32 (0)2 557 59 00

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met 190 jaar vakkennis en ervaring. Het biedt zowel particulieren als zakelijke klanten Levens- en Niet-levensverzekeringsproducten die zijn ontworpen om aan hun specifieke behoeftes te voldoen. Vandaag én in de toekomst. Ageas is een van de grootste verzekeraars in Europa en is voornamelijk actief in Europa en Azië, de twee werelddelen die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt uitmaken. Via een combinatie van 100% dochterondernemingen en langetermijnpartnerschappen met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas succesvol actief in verzekeringsactiviteiten in België, het VK, Luxemburg, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filippijnen. In de meeste landen waar het actief is, behoort Ageas tot de marktleiders. Ageas telt meer dan 40.000 werknemers en de kapitaalinstromen bedroegen in 2016 ongeveer EUR 32 miljard (alle cijfers aan 100%).