Persbericht

Ageas rondt de aankoop af van een belang van 25%* in Taiping Reinsurance Company Limited

Op 27 augustus 2020 kondigde Ageas aan dat het een overeenkomst had bereikt met China Taiping Insurance Holdings (CTIH) voor de intekening op een kapitaalverhoging van haar volledige dochteronderneming Taiping Reinsurance Company Limited (TPRe). Vandaag maakt Ageas bekend dat aan alle opschortende voorwaarden werd voldaan, en dat de transactie werd afgerond.

De transactie zal een impact hebben van EUR 336 miljoen op de netto kaspositie van Ageas. De Groep Solvency IIageas zal dalen met ongeveer 7%.

De zakelijke activiteiten van TPRe omvatten herverzekeringen in Leven en Niet-leven over de hele wereld. TPRe heeft zijn hoofdzetel in Hongkong en heeft dochterondernemingen in Beijing en Londen, een bijkantoor in Labuan,Maleisië, alsook vertegenwoordigingskantoren in Japan en Macau.

* 24,99%

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met een erfgoed dat zich uitstrekt over een periode van bijna 200 jaar. Ze biedt levens- en niet-levensverzekeringsproducten aan particulieren en bedrijfsklanten die speciaal ontwikkeld zijn om een antwoord te bieden op hun specifieke noden, zowel vandaag is in de toekomst. Ageas, een van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa, is vooral werkzaam in Europa en Azië, die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt vormen. Via een combinatie van 100%-dochterondernemingen en langetermijnpartnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas met succes actief in België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filipijnen. Ageas behoort tot de marktleiders in de meeste landen waar het aanwezig is. Ageas telt meer dan 45.000 werknemers en in 2019 bedroeg het premie-inkomen ruim EUR 36 miljard (alle cijfers tegen 100%).