Persbericht

Fitch bevestigt de “A+ Insurer Financial Strength Rating” met een stabiele Outlook van Ageas

Fitch Ratings bevestigde vandaag de “'A+' (Strong) Insurer Financial Strength (IFS) Rating” met een stabiele Outlook van Ageas Groep. Fitch heeft ook de “'A+' IFS Ratings met stabiele Outlook” bevestigd voor ageas SA/NV, AG Insurance en Ageas Insurance Limited.

Fitch onderbouwde de uitkomst van hun ratingcomité als volgt in hun persbericht: “De bevestigingen weerspiegelen de beoordeling van Fitch van de verbeterende financiële prestaties van Ageas die de onzekerheden veroorzaakt door de coronaviruspandemie compenseren. De ratings weerspiegelen de sterke financiële prestaties van Ageas, de erg sterke kapitaalbasis en hefboomeffect, en het bijzonder sterke business profiel.”

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met een erfgoed dat zich uitstrekt over een periode van bijna 200 jaar. Ze biedt levens- en niet-levensverzekeringsproducten aan particulieren en bedrijfsklanten die speciaal ontwikkeld zijn om een antwoord te bieden op hun specifieke noden, zowel vandaag is in de toekomst. Ageas, een van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa, is vooral werkzaam in Europa en Azië, die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt vormen. Via een combinatie van 100%-dochterondernemingen en langetermijnpartnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas met succes actief in België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filipijnen. Ageas behoort tot de marktleiders in de meeste landen waar het aanwezig is. Ageas telt meer dan 45.000 werknemers en in 2019 bedroeg het premie-inkomen ruim EUR 36 miljard (alle cijfers tegen 100%).